Menu

Onze diensten Zoekmachine optimalisatie SEO Contact Inloggen Aanmelden

Bovenaan in de zoekmachine

Word sneller gevonden op een organische manier

www.google.nl

Hogerop komen in de zoekmachine

Hogerop komen in Google draait net als bij andere zoekmachines (SEO) om drie belangrijke punten;

Relevantie draait om hoe het aanbod (een webpagina) aansluit op de vraag van de zoeker, denk hierbij aan zoekwoordcombinaties, de zo genoemde keywords.

Kwaliteit is een begrip dat door zoekmachines wordt opgevat als structuur, efficiëntie en heldere communicatie en niet zozeer het grafische aspect van je website.

Volume, als er veel zichtbaarheid is van uw dienst of producten dan zullen de zoekmachines dit opmerken en uw website/webpagina hiervoor een positie hoger of lager zetten in de zoekmachine. Juiste zichtbaarheid is belangrijk!

www.google.nl

De basis van SEO

Stel je bent een schilder in Utrecht en je wilt gevonden worden in de zoekmachines met de zoektermen ‘Schilder Utrecht’ dan moet het voor de lezer in één oogopslag duidelijk zijn dat jij een schilder bent die werkt in Utrecht. Hoe doe je dat? Nou, door letterlijk op te schrijven dat je een schilder bent die werkzaam is in de regio Utrecht. Zet het in de titel van de pagina, zet het een keertje in de tekst en toon jouw adresgegevens. Zo simpel is het in de basis. Natuurlijk zijn er concurrenten die ook werkzaam zijn in Utrecht en dit ook zo aanbieden. Daar begint ons werk, wij weten hoe belangrijk de juiste content en communicatie is om je concurrenten een stap voor te kunnen zijn. Dat doe je door letterlijk hoger in de zoeklijst te staan. Uit ervaring weten we allemaal dat veel bezoekers niet verder surfen dan de eerste pagina van een zoekmachine.

Hoger op komen in Google?

Tegenwoordig is het belangrijk om snel als startend bedrijf te investeren in de juiste zichtbaarheid, denk hierbij aan marketing en natuurlijk SEO optimalisatie. Met de juiste online tools en advies van experts op het gebied van zoekmachine optimalisatie kun je heel ver komen.

Op een slimmere manier bovenaan in Google vindbaar zijn

Zoekmachines accepteren geen goedkope trucjes, hun wil is wet en hierdoor is het beter om je goed te verdiepen in wat wel en niet kan. Zoekmachines kunnen zeker belonen, maar ook zeker afstraffen als zij zien dat er veel content wordt aangeboden op niet relevante plekken met niet natuurlijke links.

Wij investeren in nieuwe kennis en optimalisatie tools zodat wij onze klanten op een organische manier omhoog kunnen helpen binnen zoekmachines.

De positie van een pagina in de zoekresultaten wordt bepaald door de kwaliteit van de pagina. Want een relevante pagina maakt nog geen goede pagina. Kwaliteit is een breed en vaag begrip, een zoekmachine kan immers niet weten of een pagina echt goed is. Daarom hebben zoekmachines als Google, Yahoo en Bing kwaliteitsindicatoren die zij gebruiken om jouw website een cijfer te geven. Wij hebben veel research gedaan op dit vlak en bestudeerd waarom de ene wel en de ander niet boven komt. De bedrijven achter de zoekmachines houden dit algoritme natuurlijk geheim. Toch zijn er vele evidence based wijzigingen die u kunt uitvoeren die echt werken om uw positie te verbeteren. Een groot gedeelte hiervan worden door de zoekmachines zelf beschikbaar gesteld zodat zij beter met uw website communiceren.

Hoe kom je dan wel hoger in Google?

De standaard werkwijze, zoals boven beschreven, is goed en hoort tot de basis maar in markten waar er veel concurrentie is komt u hier niet ver mee. Onderstaande punten kunnen het verschil maken;

  • Je moet bouwen op de basis en ervoor zorgen dat je website beter communiceert met zoekmachines en relevante informatie geeft wanneer dat wordt opgevraagd
  • Je zoekt welke zoekwoorden voor jou relevant en interessant zijn
  • Je promoot, verbetert en optimaliseert die pagina’s structureel
  • Je gebruikt SEO schema’s voor beter overzicht van jouw informatie
  • Je voert keyword analyses uit om de populariteit van jouw zoektermen te meten aan anderen en hierdoor heb je een stapje voor op concurrenten
  • Backlink onderzoeken uitvoeren, nieuwe backlinks vinden die je zichtbaarheid helpen te verbeteren op een organische manier.

Bovenaan in Google door middel van advertenties?

Dit is altijd een goede optie, alleen is dit niet voor iedereen. Je hebt een flink budget nodig om een succesvolle campagne te voeren.

Bij vele zoekmachines is het verschijnen op de eerste pagina afhankelijk van de zoekterm al enkele euro’s per klik. Veel bezoekers weten ook dat het een advertentie is en dus niet persé een kwalitatief antwoord is op hun zoekterm. Je kunt met een SEO abonnement veel meer voor je geld krijgen. Ondernemers vinden het belangrijk om zelf controle te houden over hun zichtbaarheid. Met een advertentie campagne houd je zichtbaarheid op zodra je er geen geld meer in steekt, dit is met de juiste zoekmachine optimalisatie niet zo. Eens geïnvesteerd blijf je hier altijd van profiteren.